۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۹

حجت الاسلام كوثري:

احياي اهداف نهضت حسيني نياز امروز جامعه است

احياي اهداف نهضت حسيني نياز امروز جامعه است

شيروان- خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با تاكيد بر دوري از خرافات در عزاداري هاي سيدالشهدا(ع)، گفت: احياي اهداف نهضت حسيني و زنده كردن شعار هيهات من الذلة نياز امروز جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، با اشاره به رسوايي شنود مكالمات مقام هاي كشورهاي هم پيمان آمريكا از سوي اين كشور، عنوان كرد: بايد به روح ملكوتي امام راحل(ره) درود فرستاد و اين ملت را تحسين كرد كه 50 سال قبل آمريكا را شناخته و پرده از چهره زشت او برداشتند.

وي اظهار داشت: امروز كشورهاي دوست آمريكا متوجه شده اند كه آمريكا دوست نماي جاسوس است در حالي كه ملت ايران به رهبري بنيان گذار انقلاب اسلامي، اين مسئله را از 50 سال پيش درك كرده بودند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان گفت: تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سيزدهم آبان سال 58 سند زنده هوشياري امام(ره) و ملت ايران است.

وي افزود: در 13 آبان امسال بايد با تاسي از نهضت عاشورا، شعار مرگ بر آمريكا كه ترجمه هيهات من الذلة است را بلندتر از هميشه فرياد زنيم و فرهنگ مبارزه به استكبار را قوي تر كنيم.

حجت الاسلام كوثري در ادامه عنوان كرد: امر به معروف و نهي از منكر اقدامي عملي براي مبارزه با شيطان است و اگر در جامعه اي اين نظارت همگاني وجود نداشته باشد، آن جامع آسيب پذير خواهد بود.

وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم، گفت: روز اول محرم آغاز سال هجري قمري است و بايد در اين ماه با استفاده از آموزه هاي عاشورا به نوسازي معنوي بپردازيم و به خود و جامعه حياتي جديد بخشيم.

حجت الاسلام كوثري اظهار داشت: يكي از ويژگي هاي محبين اهل بيت(ع) برپايي مراسم عزاداري در شهادت سرور و سالار شهيدان و اصحاب او است كه اين خود نوعي مبارزه نرم قهرمانانه به شمار مي رود و رمز ماندگاري عاشورا نيز همين بوده است.

امام جمعه شيروان با تاكيد بر دوري از خرافات در عزاداري هاي سيدالشهدا(ع)، گفت: احياي اهداف نهضت حسيني و زنده كردن شعار هيهات من الذلة نياز امروز جامعه اسلامي است.

 

کد خبر 2166751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha